Hvordan lage en ny visuell identitet som kan øke
Bergen Tekniske Museum sin synlighet og folks interesse?


For mitt bachelorprosjekt valgte jeg å se nærmere på design av ny visuell identitet. Gjennom skissering og eksperimentering med ulike trykkemetoder har jeg kommet frem til en identitet, som kommuniserer et helhetlig design med bevegelse og tekniske uttrykk gjennom en retro inspirert estetikk. 

Prosjektet består av silketrykket inngangsbilletter, risotrykket pamfletter, designmanual, plakatserie og et lasertrykket skilt.
Avgrensning for prosjektet:
Kun design av fysiske trykksaker.



Tusen takk til alle medvirkende i prosjektet:
Bergen Tekniske Museum,
Carl A. Harbitz-Rasmussen,
Imi Maufe & Andreas Øverås
Anna Maria Björkman, Fredrik Salhus,
Victor Manzanera Morales, Mads Andersen
Foreningen Trykkeriet
Alle som deltok i min spørreundersøkelse
Małgorzata Kuźnik og hennes symaskin

Og en særlig takk til min veileder gjennom hele prosjektet, Ashley Jane Booth



neegaardclara@gmail.com
+ 47 906 01 497
@grafiskclara